Projekt buňka zpracovávali studenti primy v průběhu listopadu a prosince 2014.
Cílem projektu bylo využití inovativních metod výuky tématu prokaryotní a eukaryotní buňky. Žáci se učí pojmy jako plazmatická membrána, cytoplazma, vakuoly, mitochondrie a jejich funkce. Jedná se o náročné téma a tak se snažím látku přiblížit jinou formou.
Projekt měl několik částí. V praktické si každý žák udělal mikroskopický preparát, kde mohl vidět rostlinnou buňku na vlastní oči. Naučil se také používat mikroskop a potřeby pro mikroskopování v laboratoři, která je součástí naší školy.
Dalším bodem projektu bylo vytvoření modelu buňky s jejími organelami. Tento domácí úkol žáci zpracovali velmi originálně. Objevil se model z želatiny, prostorové modely ze sádry, dřeva a jiných materiálů. Byl vytvořen model z kostiček lega. Na závěr jsme získané poznatky shrnuli v teoretické části.
Myslím si, že se projekt dětem líbil a tímto způsobem výuky si informace o buňce lépe zapamatují.