Projekt buňka zpracovávali studenti primy v průběhu listopadu a prosince 2012. Cílem projektu bylo
využití inovativních metod výuky tématu prokaryotní a eukaryotní buňky. Žáci se učí pojmy jako
plazmatická membrána, cytoplazma, vakuoly, mitochondrie a jejich funkce. Jedná se o náročné téma
a tak se snažíme látku přiblížit jinou formou. Projekt měl několik částí. V praktické si každý žák
udělal mikroskopický preparát, kde mohl vidět rostlinnou buňku na vlastní oči. Naučil se také
používat mikroskop a potřeby pro mikroskopování v laboratoři, která je součástí naší školy.
Dalším bodem projektu bylo vytvoření modelu buňky s jejími organelami. Tento domácí úkol žáci
zpracovali velmi originálně. Objevil se model z dýně, prostorové modely z plastu, polystyrénu a
jiných materiálů. Mohli jsme vidět buňku z perníku, vyřezanou do jablka či originální přívěsek
ve tvaru buňky. Na závěr jsme získané poznatky shrnuli v teoretické části.
Myslím si, že se projekt dětem líbil a tímto způsobem výuky si informace o buňce lépe zapamatují.